SEO. ABC pozycjonowania i optymalizacji.

Search Engine Optimization (SEO), inaczej dostosowanie strony www do wymagań największej wyszukiwarki na ryku, czyli Google. Należy przy tym pamiętać, że całe to zamieszanie jest robione po to, by użytkownicy internetu chcieli odwiedzać nasze strony, a potem do nich wracać jak najczęściej.

SEO. Co to takiego?

Marketing związany z widocznością strony w wynikach wyszukiwania nazywa się optymalizacją i pozycjonowaniem.

Pierwszy termin dotyczy działań w obrębie serwisu i skupia się na dostosowaniu treści i kodu do wymogów określonych w wytycznych algorytmu. Optymalizacja zajmuje się między innymi:
– analizą i wyborem słów kluczowych, których najczęściej będą używali internauci
– umieszczeniem słów kluczowych w meta tagu tytuł
– wypełnieniem skierowanym do użytkowników tekstem tagu description
– zaplanowaniem układu nagłówków
– realizacją wewnętrznego linkowania
– optymalizacją prędkości ładowania strony

Pozycjonowanie natomiast, działa poza stroną, budując sieć odnośników prowadzących do niej i wpływających na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Najcenniejsze są linki zdobyte w naturalny sposób, gdy ktoś chce przytoczyć informacje znajdujące się w naszym portalu. Do tych odnośników, jeśli są powiązane tematycznie, Google nigdy nie ma obiekcji. Wartościowe linki do pozycjonowanej strony, zdobywa się, wykorzystując do tego social media i blogi tematyczne. Podstawą linkowania pozostaje od dłuższego już czasu sieć adresów tworzących tzw. zaplecze. Jest to zbiór stron www, powiązanych wzajemnie i usytuowanych w różnych segmentach sieci, z których do pozycjonowanej strony, bezpośrednio lub pośrednio prowadzą odnośniki. Ich liczba i jakość jest głównym kryterium oceny serwisu, dokonywanego przez Google na podstawie informacji zebranych przez programy działające na rzecz indeksacji.

Post Author: admin